Curahan Hati Muslimah

berikut ini adalah sebuah untaian yang insyaallah bermanfaat untuk sobat semua :)


Ya Allah…
Seandainya telah Engkau
catatkan…
Dia milikku dan tercipta
buatku…
Satukanlah hatinya dengan
hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara
kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Robbku yang Maha
Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari
hidup ini…Ketepian yang
sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau
takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada
pandanganku…
Luputkanlah dia dari
ingatanku…
Dan periharalah aku dari
kekecewaan…

Ya Allah ya Robbku yang Maha
Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke
dada langit…
Hilang bersama senja yang
merah…
Agarku senantiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama
dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan
takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah
Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha
Mengetahui…
Segala yang terbaik buat
hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau saja yang
menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada
hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku
sendirian…
Di dunia ini maupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah
kmaksiatan dan kemungkaran…
Maka karuniakanlah aku
seorang pasangan yang
beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat
membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau ridhoi…
Dan karuniakanlah kepadaku
keturunan yang sholeh dan
sholehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di
dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab
api Neraka…

Aamiin…aamiin…Ya rabbal ‘aalamin.

:)